Fantastiskt underbart

Efter min förra löptur i vinterväder har jag känt ett sug efter mer löpning utomhus. Idag var det dock 15 minusgrader ute och jag har satt min gräns vid 10 minus. Men så kände jag på eftermiddagen att jag tänker minsann inte låta kyla hindra mig från att springa när jag vill springa så jag drog iväg till Stadium och gjorde en seriös investering i min löparkarriär. En rosa fleecetröja, ett underställ från Everest och ett par fodrade löpartighs från Craft fick följa med mig hem. Sen kunde jag inte hålla mig utan jag var ju tvungen att provspringa min nya utrustning så det fick bli ett löppass ikväll trots allt.

Det gick hur bra som helst. De första 5-10 minuterna var det lite kyligt om hakan, men det gick över när jag väl fått upp värmen ordentligt. Det var med lätta steg och ett lätt sinne som jag sprang 5, 23 km på 35 minuter. Och jag tycker det är så fantastiskt. Jag trodde att jag tyckte om löpning förut men var ingenting mot vad jag älskar det nu. Och för varje pass sjunker jag djupare och djupare ner i beroendet.

Månen sken och stjärnorna tindrade. Det var bara jag (i princip), mina nya kläder och mina tankar.  Det som är så skönt är att det blir inte många tankar. Träning är verkligen som meditation. Jag vet inte hur jag klarat mig utan det tidigare. Jag vet inte hur någon klarar sig utan det.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad härligt att du trotsade kylan! Ska oxå investera i bra kläder att springa i när det är så kallt :) för nästa vinter då ska jag oxå trotsa minusgraderna helt bestämt!

2010-02-22 @ 13:30:24
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0