Igår var ingen vanlig dag

Igår fyllde jag år. 26. Känns mäktigt. Så gammal har jag aldrig varit förut.

Jag firade genom att åka till jobbet och bjuda på fika. Och sen åkte jag hem och panikstädade och paniklagade mat eftersom pappa med familj ville komma och säga grattis. Så det fick dom göra. Och sen började det roliga.

Jag hade stämt träff med K, vi pluggade tillsammans och träffades i tisdags, innan det hade vi inte setts på ett år och det är ju pinsamt eftersom vi bor i nästan samma område. Hur som helst så började vi prata träning när vi träffades i tisdags och så kom vi fram till att vi skulle ut och springa tillsammans. K börjar från början så det blev en promenad med jogginslag. 30 minuter var vi ute och det var hur trevligt som helst. Vi ska göra om det nästa vecka.

Efter att jag följt henne till dörren drog jag på en stund själv, det blev lite drygt 4 km på ca 27 minuter, jag har faktiskt inte hundra koll på vare sig tiden eller sträckan. Det var faktiskt ganska tråkigt att springa själv efter att ha lämnat mitt sällskap, men jag bet ihop och sprang den sträckan jag hade tänkt ut åt mig i alla fall. Inget pass som kommer gå till världshistorien direkt, men alla pass kan ju inte göra det heller.

Nu sitter jag och försöker lista ut vad jag ska träna nästa gång. Ska jag köra ett pass på gymmet i morgon eller ska jag ut och springa? Om jag kör ett pass på gymmet, vad ska jag träna då? Om jag springer hur långt och hur fort ska jag springa? Om jag vill träna på lördag (ja), hur anpassar jag bäst träningen i morgon efter vad jag ska träna på lördag?

Ja, frågorna är många och jag har inte många svar just nu. Men jag skulle tro att det löser sig. Det brukar ju göra det.

Kommentarer
Postat av: Lina

grattis i efterskott:) duktig du är med löpningen...och tack för erbj om löpkompis...jag är dock så sjukt kass just nu att jag knappt vågar springa med mig själv;) men om ett tag kanske.

2010-04-08 @ 20:43:50
URL: http://rosmolnochgrisgaddor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0