Update

Ja, det där sockerstoppet under september gick ju sådär. Men det är bara att ta nya tag. Utmaningen för oktober är att endast äta efterrätt när jag är bortbjuden och det bjuds på det efter maten. Annars är det godis-, glass-, och fikabrödsstopp som gäller. Det känns som en realistisk utmaning. Att införa totalförbud kan fungera för mig men det gjorde inte det i det här fallet och därför modifierar jag utmaningen en aning.

Alkoholstoppet har däremot fungerat hur bra som helst. Under de senaste två månaderna har jag druckit alkohol en gång och då blev det inte speciellt mycket så det känns hur bra som helst. I oktober kommer jag inte ha något uttalat alkoholförbud men jag ska naturligtvis se till att intaget hålls till ett minimum.

Jag surfade in hos Miss Agda här om dagen och hittade ett underbart tips för att hålla motivationen upp och det kommer jag sno rakt av. Har redan börjat samla artiklar fastän jag inte har någon bok att klistra in dem i.

Jag har i alla fall fattat ett beslut nu. Jag ska göra allt jag kan för att göra mig av med alla negativa tankar och istället försöka se på saker och ting på ett positivt sätt. Jag blir så trött på mig själv när jag går runt och är negativ, det kräver väldigt mycket energi. Så nu är det nya tag och en ny attityd som gäller. Jag vet att jag har läst någonstans, jag kommer tyvärr inte alls ihåg var, att attityd är inte något man har, det är något man väljer och från och med nu ska jag försöka välja en positiv attityd.

Så, så ser det ut just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0