Så skönt

En annan sak som slog mig i morse när jag låg och lyssnade på festen på våningen ovanför var hur otroligt skönt det är att inte dricka alkohol. Eller rättare sagt, hur otroligt skönt det är att vakna en vacker lördagmorgon i september och inte vara bakfull. Det är inte så att jag har haft alkoholproblem, det är bara det att jag mår så fruktansvärt dåligt av att dricka mig full. Det är roligt och trevligt på kvällen och dagen efter vaknar jag med ångest oavsett om jag gjort bort mig eller inte. Jag vaknar med en känsla i kroppen som säger att jag har gjort något som jag inte borde ha gjort och oftast blir jag deppig och nedstämd också. Är det en rejäl fylla tar det flera dagar innan jag är "normal" igen.

Men att vakna och kunna njuta av helgen och veta att jag mår bra eftersom jag inte druckit kvällen innan är en fantastiskt skön känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0