Onsdagsträning

Idag har jag tränat 30 minuter step intervall följt av 30 minuter abs. Det märks att konditionen inte är på topp för jag var väldigt glad att det "bara" var 30 minuter step. Det var rätt så jobbigt och så blandade hon i styrka i det också och det tog bra kan jag säga. Det var första gången jag var på step intervall och det brukar ta några gånger att komma in i det när det är ett nytt pass så nästa gång kan jag säkert satsa mer än jag gjorde idag. Jag vill gärna hushålla lite med krafterna när jag inte vet vilka övningar det är som kommer eller hur hög intensiteten är på resten av passet. Jag vill inte gärna stå där när det är 20 minuter kvar och inte orka ta ett steg till.

Hur som helst så blev det en väldigt spontan träning idag. Jag fick veta att jag inte behövde komma hem direkt efter jobbet om jag inte ville så då bestämde jag mig för att köra de här passen. Egentligen hade jag tänkt springa på löpbandet men jag drar mig lite för det eftersom det var så jobbigt sist jag var ute och sprang. Dumt egentligen, men sant. Men nu har jag kört pass två gånger den här veckan så på lördag skulle det sitta fint med en löptur. Eller kanske redan på fredag kväll? Ja, vi får väl se hur det blir.

Hoppas det går bra för er att träna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0