Måndag

Dagen började bra med en begynnande huvudvärk som började smyga sig på redan igår. Obegripligt eftersom jag fick en suverän behanling i fredags som öppnade upp en massa flöden i nacke och rygg. Sen fortsatte det bra genom att datasystemet som jag jobbar i la av. Jag tryckte i mig lite treo och felanmälde systemet och pysslade med lite annat. Huvudvärken gick över och systemet hoppade igång igen. Toppen.

Framåt eftermiddagen kom huvudvärken tillbaka och jag bokade in en ny behandling på fredag. Vill det inte släppa får jag titta förbi redan i morgon och det känns ju bra att veta. Och nu sitter jag här och försöker uppbåda lite energi inför träningspasset ikväll. Ont ska med "ont" fördrivas. Jag vägrar helt enkelt hamna i den där fällan igen när jag tänker "men jag har ju lite ont i halsen, ska jag verkligen träna?" och så går månaderna. Det ska inte hända den här gången. Jag tänker träna tills jag blir frisk. Eller tills jag blir så sjuk att det inte är någon tvekan om att jag är sjuk.

Det är dessutom säkert jättebra för rygg och nacke med lite styrketräning så att jag får fart på cirkulationen igen. Har ju inte tränat på 4 dagar nu, kanske är det det som är problemet? Ja, så säger vi. Det är för att jag har tränat för lite som jag mår dåligt. Och jag har den perfekta lösningen på det. Power och abs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0