Infall

Man dansar däruppe - klarvaket
är huset fast klockan är tolv.
Det slår mig plötsligt att taket, mitt tak,
är någon annans golv.

~Nils Ferlin

Jag vaknade halv fem i morse av att grannen ovanför hade efterfest. Det var ett jäkla liv och vid sextiden gav jag upp tanken på att somna om och satte på tvn istället. Det känns ju sådär eftersom jag hade sett fram emot att få sova ut ordentligt idag. Men tydligen så var det någon annan som ansåg att jag hade sovit tillräckligt.

Jag är fortfarande förkyld, men jag mår bättre nu. Snorig och lite hängig men jag har inte ont i halsen och det är jag väldigt glad för. Tänkte dra igång med träningen lite lätt igen på måndag. Är lite sugen på att börja veckan med ett yogapass faktiskt. Får väl se hur det blir, det beror lite på i fall snoret har lugnat ner sig eller inte.

Annars är det bra. Sockerutmaningen har gått över förväntan faktiskt. Jag åt godis igår eftersom jag var för trött för att låta bli men det var inte speciellt gott och jag slutade äta innan jag mådde illa, vilket ju faktiskt var syftet med själva utmaningen. Däremot har jag inte ätit glass, kakor eller bullar och jag har inte druckit en droppe alkohol. Det känns hur bra som helst. Så jag säger att ställningen är 1-11 till mig.

Nu väntar jag bara på att sambon ska vakna och sen ska vi åka och renovera. Det ska bli så skönt att få lite gjort, det har ju som bekant inte hänt speciellt mycket på ett tag nu. Ikväll ska vi till mina föräldrar och grilla. Vi ska hälsa min lillasyster välkommen hem från USA där hon har varit i en månad. Snorunge.

Hur som helst, hoppas ni får en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0