Dagens träning

Dagens träning blev alltså ett fantastiskt skönt löppass som gjorde mig sugen på att springa ännu mer! Jag välkomnar och frossar i den känslan och ska göra allt jag kan för att komma ihåg den så att jag kan plocka fram den nästa gång det går så där tungt att jag inte orkar ta ett steg till. Jag är verkligen lyckligt lottad som har en kropp som bär mig.

Jag har läst en del inlägg på nätet på sista tiden som handlat om självkänsla och jag inser att det är dags att ändra inställning till min kropp. Istället för att vara arg och tycka illa om de extra kilon jag bär på så tänker jag vara tacksam över allt min kropp är kapabel till. Jag kan lyfta vikter och jag kan springa. Jag kan promenera i skogen och simma. Jag kan ta mig från en plats till en annan eftersom min kropp fungerar. Min kropp är det bästa jag har och det är dags att börja ta bättre hand om den. Inte bara genom att träna och äta bra utan även genom att tänka vackra tankar om mig själv. Ut med det negativa och in med det positiva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0