5-0

I söndags påbörjade jag ännu en match mot sockret och det har gått mycket bra än så länge. Jag har snart avverkat dag 5 och det är inte speciellt jobbigt. Däremot har jag ännu ett nytt upplägg, jag har lånat Sofys tidigare strategi och istället för att köra med förbud kommer jag att räkna poäng. I nuläget står det 5-0 till mig. Det betyder att jag kommer satsa på att samla så många poäng som möjligt för att ”vinna” över sockerboven, men vid väl valda tillfällen kan den (boven) få ett poäng och jag så skulle välja det. Jag känner mig nöjd med upplägget, vi får väl se hur länge det varar den här gången. :)

 

I morgon åker älsklingen till Kina på jobbresa och blir borta i två veckor. Så under nästa vecka får jag verkligen prova på hur det är att få ihop vardagen. Eftersom det kommer vara bara  jag och grabben och eftersom jag är vuxen (eller?) är det mitt ansvar att se till att allt flyter på. Ska bli spännande. Nu i helgen är han hos sin mamma och nästa helg samt veckan efter det också eftersom det är höstlov då. Det i sin tur betyder att jag får hela lägenheten för mig själv! Jag kommer naturligtvis att sakna dem bägge två, men det ska samtidigt bli otroligt skönt att få rå om mig själv ett tag och inte behöva tänka på någon annan.

 

På lördag ska jag äntligen klippa mig, det är verkligen på tiden eftersom jag ser ut som ett skatbo i håret. Och på eftermiddagen/kvällen ska jag på 50-års fest. Kusinernas pappa fyller år och det ska firas med buller och brak. Oh yes, syrran är anlitad som chaufför så det ska nog bli bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0