Step

Idag har jag varit på Step1 på Friskis för första gången. Tjejen som höll i det var vikarie och brukar vanligtvis köra Step2 vilket märktes på kombinationerna, det var väldigt svårt att hänga med ibland. Men oj så roligt det var! Det kändes hur bra som helst och var hur kul som helst och jag kom på att jag verkligen saknat att steppa. Eftersom det var en ganska hög nivå (i alla fall för mig) på kombinationerna var jag tvungen att vara fokuserad till 100% hela passet och det var så skönt att få koppla bort omvärlden och bara tänka på mig själv i en timme. Det där kommer förhoppningsvis bli ett regelbundet pass i min värld. Tyvärr sammanfaller det med yogan på Nautilus som jag blev så förtjust i förra veckan, men det borde faktiskt gå att kombinera på något sätt. Typ varannan vecka eller något sånt. Nu har jag ju inte testat yogan på Friskis än, kanske blir jag lika förtjust i den?

Angående något helt annat så har jag lite ångest just nu. Vi bor ju tre personer i en två som dessutom är i ganska stort behov av renovering och man kan därför säga att vi inte har det så fint och ordnat för tillfället. Ångesten kommer av att jag precis har bjudit hem ett gäng tjejer på fest på fredag. Två av tjejerna känner jag bra och är trygg med men några av de andra känner jag inte lika bra så det känns ju faktiskt lite jobbigt. Jag håller på och gör mentala listor över vad som behöver göras tills på fredag. Det är en del kan jag tala om. Hade vi bott i den nya lägenheten hade jag inte tvekat en sekund över att bjuda hem dem! Men samtidigt känner jag att jag inte vill begränsa mig på grund av hur vi bor, så nu är det bestämt att de ska komma hit. Mycket roligt och samtidigt lite jobbigt. Men mest roligt.

Nu ska jag ta tag i den första saken som står på min lista, nämligen disken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0