Veckans träning

Den här veckan har varit en bra vecka, det har sett ut så här:

Måndag: löpning

Tisdag: vila

Onsdag: löpning

Torsdag: vila

Fredag: vila

Lördag: löpning

Söndag: vila

Jag har nu avverkat vecka 6 och känner att jag börjar få in vanan att träna. Mitt mål är att träna 2-3 ggr per vecka och det har jag lyckats med alla veckor utom en och då blev det i alla fall ett pass. När jag har tränat regelbundet i tre månader så tillåter jag mig att ändra målet till att träna 2-4 ggr per vecka. Saken är den att jag tycker det är så vansinnigt roligt att träna och när jag väl är inne i en träningsperiod så kan jag träna hur mycket som helst och det orkar jag inte med i längden. Därför har jag satt 3 pass som max.

Idag har varit en vilodag, men jag har slipat luckor hela dagen så det är inte omöjligt att det kommer kännas i armarna i morgon.

Nästa vecka har jag planerat in 2 pass löpning och ett pass styrketräning på gymmet. Jag tränar på Nautilus och i morgon har jag bokat in mig på 30 min power + 30 min abs. Det ska bli hur kul som helst. Och välbehövligt. Jag hade planerat att styrketräna i lördags, men det var så härligt väder ute att jag bestämde mig för att springa en runda istället. Man måste vara lite flexibel också.

Nu ska jag laga mat till familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0