Bakgrund

Så, min träningsbakgrund då. När jag gick i högstadiet började jag träna kickboxning samt faktiskt anstränga mig på gympan i skolan. Det var hur roligt som helst. I gymnasiet slutade jag med kickboxningen eftersom det inte passade med träningstider men jag fortsatte vara med på idrotten och extraidrotten som jag valt till.

På senare år har jag många gånger försökt komma igång med att träna igen, och jag har lyckats med det i några månader för att sedan bli sjuk och inte orka fortsätta. Jag tror att en stor anledning till att det blir så är att jag älskar att träna när jag väl tränar och då vill jag träna allt och hela tiden eftersom det är så roligt. Men det håller inte i längden.

Nu är jag inne på träningsvecka nr 7, och jag har bestämt att jag får träna 2-3 pass i veckan. Minst 2 pass och max 3 pass. Men jag känner suget efter att träna mer. Planen är i alla fall att när jag tränat 3 pass i veckan i 3 månader, alltså september ut, tänker jag ändra antalet pass till 2-4 pass i veckan. Jag vill kunna träna mer än 3 pass om jag vill men ändå inte säga att jag "måste" träna mer än 2 pass.

Hur som helst ser jag verkligen fram emot det.

Kvällens träning blir ett löppass. Jag hoppas verkligen att jag kan få ihop det med mat och familj och natta barnet och så där. Sambon ska renovera ikväll så det är jag som har ansvar för logistiken. Men det ska gå!

Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

kickboxning verkar superkul, men jag har aldrig liksom fått tummen ur...

2009-08-27 @ 12:34:21
URL: http://traningsgladje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0