27 frågor och svar om löpning

1. Vilken typ av löpare är du?

Jag skulle väl klassa mig själv som motionär med ambitioner att springa marathon någon gång i framtiden.
 

2. Hur länge har du löpt?

Den här omgången har jag löpt i ca 2 månader.


3. Hur mycket löper du per vecka?

Jag försöker löpa i alla fall 2 gånger per vecka.

4. Vilket är ditt "feelgood"-tempo?

Ingen aning. Alldeles för långsamt antar jag.
 

5. Vid vilken ålder började du springa?

Det var väl i tonåren tror jag, när jag tränade som mest. 14-årsåldern kanske?

6. Vilka andra sporter utövar du regelbundet?

Jag gillar styrkepassen på gymmet, basic step är också en favorit och så försöker jag yoga lite då och då.

7. Vad måste du ha med dig på ett pass?

Min klocka med tidtagarur.

8. Varför springer du?

Jag tycker väldigt mycket om att springa och så mår jag bra av det. Jag blir pigg och glad och tappar jag ett kilo eller 10 så är det bara positivt.

9. Har du någon gång ljugit för att få springa? Hur löd lögnen?

Nej.

10. Hur ofta köper du skor?

Vartannat år ungefär.

11. Hur ofta köper du annan löprelaterad utrustning?

När jag kommer på att jag behöver saken i fråga.

12. Var/hur handlar du utrustningen?

Jag gillar Stadium.

13. När föredrar du att springa?

Oj, har nog inte direkt några preferenser där.

14. Hur ofta tävlar du?
Jag tävlar bara med mig själv, än så länge.


15. Vilka distanser?

-

16. Vilken är favoritdistansen?

Har inte sprungit tillräckligt länge för att ha skaffat mig en favoritdistans.

17. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet?

"Jag kan, jag vill, jag ska"

18. Vilken typ av vätska dricker du?

Vatten

19. Springer du helst i grupp eller ensam?

Jag springer helst ensam. Men sen när jag fått upp konditionen mer vill jag gärna prova på att springa i grupp också.

20. Hur återställer du dig efter ett långpass?

Vatten, kosttillskott, mat och vila.

21. Vilken snabbhetsträning föredrar du?

Har inte riktigt kommit så långt.

22. Vart blir du oftast skadad?

Har inte varit skadad någon gång. Hade lite problem med benhinnorna när jag var yngre men det berodde mest på dåliga skor och för lite streching.


23. Vilket lopp drömmer du om att springa?

Tjejmilen, Stockholm marathon, Paris marathon.

24. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?

Jessica Alba

25. Vilken idrottsstjärna skulle du vilja springa med?

Vet faktiskt inte. Är inte speciellt intresserad av idrottsstjärnor.

26. I filmen om dig, vem spelar rollen som du?

Ingen aning.

27. Vilka löp/träningsbloggare utmanar ni?

Jag utmanar Sofy, Träningsglädje och alla andra som känner sig manade.

Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

:-) jag tar mig an utmaningen i eftermiddag!! happy training!

2009-08-27 @ 12:32:00
URL: http://traningsgladje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0